fredag 14 september 2012

Varmt!

Idag är det över 40 grader, jag är så över sommarvärme nu! Vill ha svalare väder! Vi var på stranden med Fam Håkanssons idag. Jim tog ledigt, det var skönare där och ganska svalt i vattnet, men här hemma står luften helt stilla. Tur att AC:n funkar igen.

Jag är på väg att köpa en engelskakurs genom Hermods och läsa Engelska B. Jag gick bara en 2-årig gymnasielinje en gång för länge sen. Eftersom jag gått barn och ungdom kunde man ändå läsa till förskollärare, så jag har aldrig behövt det tredje året engelska. Nu har jag kommit på att det är bra att ha..... Jag kanske fortsätter läsa engelska på universitetet sen..... Jag har ju gott om tid. Universitetsutbildningar ska vara gratis för svenska medborgare även om man bor utomlands, men komvux var det helt omöjligt att komma in på om man inte tillhör en kommun. Hermods har rätt att ge privatpersoner betyg endast fram till december detta året, så det var i sista minuten jag kom på den här idèn. Hoppas det stämmer att det funkar, för nu lägger jag ut nästan 4000:- Hjälp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar