tisdag 4 september 2012

Är hösten här?


Så här såg det ut i vår trädgård idag. Det är något fel på trädet, bladen har en beläggning och stammen verkar ganska illa åtgången av termiter. Synd, det hade varit fint med färgstarka höstlöv annars, nu vissnar de redan innan de ramlar ner. Efter att jag räfsat ihop löven var jag på framsidan och gjorde något och kom sen tillbaka. Då fick jag syn på en fet och äcklig råtta som satt precis vid altandörren. Dörren var öppen och nätfönstret gick sönder förra veckan så det fladdrade omkring i vinden..... Hade jag inte kommit runt hörnet just då, hade vi nog haft en högst objuden och ovälkommen gäst i vårt hus. Jag störde den nog med mitt krattande....... Nu är det dags att köpa mera råttgift!

Oinbjudna djur i mitt hus är visst ett tema just nu.... Efter att "pest-kontroll" varit här redan två gånger fick jag lov att ringa idag igen. Myrorna fortsätter operation Invasion, just nu i köket. Som tur är mest på köksbänkar, på väggar, i diskmaskinen och på diskhyllan. Inte bland maten tack och lov! De kommer på torsdag igen, får se om de kan få ner populationen lite till.

Idag har jag börjat hjälpa till att sälja "Snack" efter skolan. Typ mellanmål, fast inte som vi tänker, utan mer kakor och chips och sån't. Det ska nog gå bra, det är bara varannan tisdag. Och det är ju ett bra sätt att träffa lite mer folk.

1 kommentar: