måndag 3 september 2012

Ledig måndag

Idag är det Labor Day. Vi firade den med att åka till vattenparken "The Wave" Varmt och trångt, men det hände lite i alla fall. Typiskt för Jim att missade en nationell helgdag, det finns ju inte så många. Han är i Stockholm hela veckan och jobbar på kontoret där. Känns konstigt, jag försöker föreställa mig svenska vägar när jag åker omkring här bland palmer och överbefolkade gator. Lite skillnad, men just nu har jag svårt att framkalla minnet av en svensk väg. Jag vet att jag slogs av lugnet förra gången vi var hemma, här är det många och snabba intryck hela tiden.

Våra gäster tog en sväng till San Francisco. De blir borta en vecka, så nu är vi bara tre här hemma........

Det ska fortsätta att vara varmt ett tag till och det vore väl ok om det nu inte var så att AC'n har lagt av. Vill inte tänka på de svettiga läx-eftermiddagarna vi har framför oss...... Men som vi sa barnen och jag, det är väl klart att nå't måste gå sönder när Jim är borta......Tur att det inte var bilen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar