söndag 27 oktober 2013

Fotbollshelg

Det var en intensiv helg! Fotbollsturneringen drog igång i fredags kväll. Christophers team gjorde ett jättebra jobb och vann varje match ända tills finalen i kväll. Andra plats är ju inte fy skam, men på nå't konstigt sätt har han känslan av att de förlorade....;-) Joseph skrapade ihop lite pengar genom att döma 7 matcher! Han var lite trött i benen efter att ha stått så mycket.... 5 matcher i rad igår.



För mig var det tidig morgon till kyrkan och sjunga. Jag var så nervös eftersom jag fått lite mer ansvar och skulle leda 2 sånger. Det gick bra i alla fall och Gud berörde människor på sitt fantastiska sätt. På tisdag har jag min första övning med mitt "egna team" inför kommande söndagkvällar. Det börjar kännas ganska bra faktiskt, jag får så mycket stöd och uppmuntran från lovsångsgänget i kyrkan. 

Jag skulle på en lunchträff med det gänget efter kyrkan idag, hade en halvtimmes tid att fördriva innan det var dags att åka dit, så jag slank in på ett köpcenter. Jag gick där i min egen lilla värld och läste på hyllorna.... "Ordning & Reda" stod det så vanligt på en hylla..... hm, vänta lite nu vad stod det?? Jag är ju i USA.... gick tillbaka..... jojomen, på svenska!!



Mitt vackra modersmål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar