fredag 6 juli 2012

"Sea World"

Igår var vi på Sea World. Det var kul, vi har aldrig varit där heller. Nicklassons valde att stanna hemma, barnen var nog i minsta laget för att uppskatta besöket. Men vi andra uppskattade det, bra shower, en ny åkattraktion som de flesta gillade. Jag provade inte, var yr redan innan vi åkte så jag ville inte utsätta mig för det, utsåg mig själv istället till förste väsk-vaktare.


Idag är de andra på stranden, jag valde att vara hemma och känna lugnet och hinna med lite annat istället. I morgon, samt de flesta andra dagar blir det strand så det räcker och blir över för mig;) Har nu varit två gånger på massage. Det lättar lite två nätter efter besöket, men sen är det samma sak igen....... Man kan ju inte gå på massage varannan dag, heller........ Nej, får nog lära upp Jim istället......
Går nu och grämer mig över att jag inte var mer tacksam över att få sova på nätterna, och inte ha ont, innan det här slog till, men det är väl så vi människor är; man tar det som fungerar för givet tills det inte gör det mer. Kommer ihåg att jag tänkte likadant efter att vi fått barn, att jag grämde mig över att jag inte tagit vara på att jag slapp vara uppe på nätterna innan. Man glömmer så fort bara....
Men nog är det så, att man får kraft till det man behöver, så jag måste bara ställa in mig på att livet förändras och ta det med ro. Men man kan ju alltid önska att det snart ska gå över......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar