tisdag 20 mars 2012

Lärjungen Johannes

Går just igenom ett bibelstudie om personen Johannes (av Beth Moore). Har alltid identifierat mig med honom, han är emotionell ("son of thunder"), och pratar så mycket om kärlek. Jag känner igen mig i hans relation med Jesus, men har "drabbats" de sista veckorna av hans uppmaning (i breven) att inte stanna vid att älska och älskas av mästaren utan att också älska på det horisontella planet.
Jag bad mycket inför det nya året om att få nära relationer, djupa vänner... Och det ber jag fortfarande om, men det hela kom i ett annat ljus, när jag hela tiden försöker ställa mig frågan: "Hur kan jag älska den här personen bäst i det här läget" Det är så speciellt med Gud, han har en förmåga att vända på saker och ting, och det ger så mycket mer att få en liten glimt ur hans perspektiv här och där......Och alltid har han något nytt projekt på gång i mitt liv, ständigt får jag utmanas och dra vidare ut på nya upptåg! Livet är spännande.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar