lördag 15 juni 2013

Packning och lite av varje....

I går var vi på "Graduation" alltså Studenten på ren svenska. Det var extra roligt för det var med goda vänner från vår förra församling. Det är så kul att känna att man har dem kvar liksom... Vi älskar ju våra nya vänner och allt som händer i den gemenskap vi är i nu, men det betydde mycket för oss att träffa "gamlingarna" igen. Ett par var faktiskt här på middag tidigare i veckan, och flera ville umgås när vi kommer tillbaka. Grabbarna var hemma, hyrde "The Hobbit". Jag sa till dem att hyra en lång film, då kunde vi vara borta länge med gott samvete ;-).

Igår anmälde jag mig till en konferens i Redding i augusti. Jag ska åka tillsammans med en väninna. Bethel är en spännande kyrka och jag ser verkligen fram emot det.

Nu står jag redo att bli TV-kock...;-) näe vars, men vi har en sammankomst idag där folk delar med sig av nyttiga (och förhoppningsvis goda) recept. Jag hade tänkt att bara vara ned och få en massa nya tips, men blev tillfrågad att laga något också...... Jag ska slå till med ugnsbakad lax. Det är inte så vanligt här, och väldigt enkelt för mig. (........Skjuts in i ugnen)

Packning var ju rubriken....... Jo, jag packar för fullt mellan varven, men det händer ganska mycket, så jag blir avbruten hela tiden...... Tänkte ta det mesta i kväll, för i morgon tänkte vi vara på stranden efter kyrkan. (Man vet ju inte hur det blir med strandvädret i Sverige....) Christopher har ju precis börjat surfa, och vi har inte haft möjlighet att ta honom till stranden så mycket. Vi behöver Jim med oss i de lägena, jag känner inte att jag klarar att rädda nödställda surfare. Chris är inte stark nog simmare att orka med i kraftiga vågor. Men i morgon blir det av, och då är det Fars Dag också......

Snart kommer vi..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar