söndag 19 februari 2012

Tom i huvudet och möss i skåpet

Idag har jag fart omkring som ett skållat troll, jag tror mina långtråkiga dagar är förbi....
Jag hade hand om lovsången på mötet i morse, tätt följt av ett intensivt söndagsskol-pass. Sen snabbt hem och göra mat till gästerna som vi bjudit. En trevlig stund med dem och så snabbt ladda om och tillbaka till kyrkan. Det var en samling där i kväll, en annan person skulle ta hand om lovsången då, men han kände sig inte bra, så han bad mig att ta det. Båda tillfällena kändes bra, men vänsterhandens fingrar mår lite mindre bra just nu..... djupa skåror efter strängarna.

Mitt i matlagningen för gästerna stod det klart för mig att vi har objudna gäster i ett av köksskåpen. Jag avskyr verkligen råttor och möss av hela mitt hjärta, kan inte tänka mig värre! (ormar kanske?) Jag såg små lortar för ca en vecka sen, men ville inte tro att det var sant, så jag försökte bortförklara det hela. Det gick inte längre nu.... inga som helst tvivel:-(
Satte in en fälla i skåpet, så hoppas nu de går i den innan onsdag för då åker Jim bort några dagar och jag vill INTE plocka ur några döda möss ur fällor, och absolut inte ha kvar dem döda i skåpet. Ok, NU vill jag ha ett ett hus!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Husmorstips från en annan musrädd... Kasta hela fällan med musen i om Jim inte är hemma. Det är värt att köpa en ny!

    SvaraRadera
  2. Jaa, om det inte vore för att han köpt en konstig fälla. Den är som en låda och svingar in möss till en snabb död (via nackbrytning) laddar om av sig själv och väntar på nästa......

    SvaraRadera